Fit grill – nowe smaki na grilluaaa

Ukryte źródła glutenu

            Chociaż pogoda nie rozpieszcza to sezon grillowy w pełni. Większość rusztów wypełniona jest różnego rodzaju mięsem, warto jednak znaleźć na nim miejsce dla nowych smaków roślinnych i owocowych. Wzbogać swój talerz o kolorowe, zdrowe przepisy.

Cukinia, bakłażan

            Wystarczy pokroić je w grube plastry i doprawić ulubionymi przyprawami, np. papryką czy pieprzem z dodatkiem oliwy. Sprawdzą się jako składnik szaszłyków lub dodatek do mięsa czy sałatki.

Pieczarki

Na grill najlepiej sprawdzi się odmiana o dużych kapeluszach, które można faszerować, np. warzywami lub serem. Mniejsze można piec zamarynowane w oliwie i ziołach.

Kolba kukurydzy

Przed ułożeniem kukurydzy na ruszcie należy ją gotować przez ok. 10 minut. Następnie należy zawinąć ją w folię aluminiową z dodatkiem ziół i oliwy lub masła.

Szparagi

            Wystarczy odłamać ich twarde, jasne końce, kropić je oliwą i piec na ruszcie kilka minut aż się przyrumienią. Do zielonych szparagów pasuje roztopione masło, odrobina soli morskiej, świeżo zmielony czarny pieprz i tarty parmezan.

Ziemniaki

Pieczone ziemniaki to przepyszny grillowy dodatek. Można je piec w żarze lub naciąć tak by utworzył się wachlarzyk i przełożyć czosnkiem marynując oliwą z przyprawami. Po obwinięciu w folię aluminiową w zależności od wielkości czas pieczenia wynosi ok. 30 minut. Świetny dodatek do mięsa jak i idealna baza do dań wegetariańskich, np. z jogurtem greckim.

Banany

            Słodkie smaki na grillu? Czemu nie! Idealnie w tej roli sprawdzą się banany. Banany pieczemy w skórce, aż staną się brązowe. Po wystarczy je rozciąć wzdłuż i dodać ulubioną czekoladę.

Ananas

            Grube plastry ananasa można grillować bezpośrednio na ruszcie lub na tacce. Idealnie smakują solo lub z dodatkiem miodu czy lodów.

Papryka

            Można ją piec przekrojoną na pół pozbawioną gniazd nasiennych lub jako składnik szaszłyków. Ciekawie smakuje z dodatkiem fety, oliwy i ziół.

Brzoskwinie, morele

Kolejna propozycja zdrowego deseru z grilla. Wystarczy polówki owoców, pozbawione pestki położyć przekrojoną stroną na ruszt. Gdy będą gotowe pojawią się na nich ciemne paski.

Jabłka, gruszki

Składnik ciast ale i ciekawa alternatywa grillowa. Pokrojone w grubsze plasterki doprawione cynamonem lub miodem przywołają jesienne wspomnienia.