Jakich zdrowych nawyków uczy catering dietetyczny?

Jakich zdrowych nawyków uczy catering dietetyczny?

Wielu osobom wydaje się, że dieta pudełkowa sprawdzi się jedynie w przypadku, gdy zechcą zrzucić zbędne kilogramy. W dzisiejszym wpisie chcemy obalić ten mit i udowodnić, że ten styl odżywiania może wnieść do naszego życia o wiele więcej pozytywnych zmian, które mogą z nami pozostać nawet przez całe życie.

 

Regularne posiłki

Chcąc nie chcąc „życie na pudełkach” uczy regularnego odżywiania. Gdy żyjemy na pełnych obrotach, czasami ciężko wygospodarować odpowiednią ilość czasu, by przygotować i w spokoju zjeść posiłki. Kończy się to zazwyczaj tak, że głodzimy się kilka godzin, by po powrocie do domu opróżnić niemal całą lodówkę na raz. Posiłki w pudełkach możemy zabrać wszędzie ze sobą, dzięki czemu łatwiej jest jeść regularnie. Dzięki temu organizm dostaje stałą dawkę energii a my nie mamy ochoty na przypadkowe, niezdrowe produkty.

Ciekawe pomysły na śniadania i kolacje

            Śniadania i kolacje to nie tylko jajecznica, kanapki i płatki z mlekiem. Wiele osób wynosi z domu rodzinnego kulinarne przyzwyczajenia, dlatego w dorosłym życiu lubimy powracać do dziecięcych smaków. W cateringu dietetycznym można znaleźć wiele ciekawych inspiracji ma śniadania i kolacje- owsianki, muffiny, pancake, tarty, sałatki czy smoothie. Poznając nowe smaki i formy posiłków łatwiej wytrwać w zdrowym odżywianiu niż spożywając ciągle te same posiłki.

W śniadaniowych pudełkach można znaleźć różnego rodzaju pieczywo- chrupkie, razowe lub pumpernikiel, które stanowi jedynie dodatek do past, twarogów czy warzyw. Dzięki temu w ciągu dnia spożywamy większą ilość błonnika pochodzącego z owoców i warzyw. Kromka tradycyjnego pszennego chleba ma ok. 60-70 kcal. To głównie węglowodany – w 100 g takiego pieczywa jest ich ponad 50 g. Według statystyk GUS-u w ciągu ostatnich 25 lat spożycie pieczywa wśród Polaków zmalało aż o 40 proc.

Więcej warzyw i owoców

            Według Światowej Organizacji Zdrowia każdego dnia powinniśmy spożywać co najmniej 400 g warzyw i owoców. Przyznajmy szczerze, że w praktyce wygląda to jednak różnie. Będąc na diecie pudełkowej nie musimy się o to martwić, ponieważ w niemal każdym daniu znajdziemy odpowiednią ilość i warzyw i owoców. Z danych GUS wynika natomiast, że dzienne spożycie świeżych warzyw i owoców w Polsce nie przekracza 250 g.

Planowanie posiłków

Brak planu na to co zjemy w ciągu najbliższych dni często kończy się tym, że wybieramy przetworzone, niezdrowe posiłki. Idąc na zakupy z dokładną listą zakupów minimalizujemy ryzyko, że do koszyka wrzucimy słodycze czy niezdrowe przekąski. Wybierając dietę pudełkową, nie musimy planować za to możemy znaleźć wiele inspiracji do przygotowywania potraw samodzielnie.

Dieta pudełkowa nie tylko pomaga zrzucić zbędne kilogramy, utrzymać wagę czy przytyć. Jest przede wszystkim doskonałym początkiem, by wprowadzić w swoje życie zdrowe nawyki. Korzystając z cateringu dietetycznego można poznać nowe przepisy, dostrzec jak regularne odżywianie na nas wpływa i jakie błędy w żywieniu popełniamy na co dzień. To drogowskaz w drodze do zdrowego życia.